Program
AI og marketing
I det moderne marketinglandkab kan der hurtigt opstå forskellige behov og udfordringer, hvor AI-teknologi kan træde til og tilbyde løsninger:
Alt fra personaliserede kundeoplevelser og avanceret datadrevet analyse til effektiv automatisering og intelligente anbefalinger. AI giver helt nye muligheder for at optimerere og skalerer din kommunikation og optimerer dit indhold.
Disse sessioner er til dig, der er interesseret i, hvordan du eller din virksomhed bedst udnytter Ai til at revolutionere jeres marketingstrategier.
Nysgerrig på området omkring AI og Marketing?
10:15-11:00
Øg din effektivitet - skriv bedre tekster med AI.
På denne session hjælper Frederik dig med at blive skarpere til at produce mere og bedre tekstindhold med AI.
Det handler i høj grad om at have det rette mindset, når man bruger AI til tekstproduktion. Hvis du leder efter en “one click writing formular”, bliver du slemt skuffet.
Men hvis du vil lære at bruge AI som et hjælpemiddel og en assistent, der tager din produktivitet til næste niveau, så skal du lytte med her.
Frederik Fisker Wæhrens | Director & Team Lead, s360
Mødelokale 6

11:15-12:00
AI-genereret billedkunst - en revolution på vej.
Hvordan bruger du AI til at generere din egen grafik med? Oplev en rejse igennem flere forskellige programmer og se hvordan man kan bruge AI til at lave enestående grafik.
Oplægget er både egnet for nybegyndere og mere øvede og indeholder konkrete eksempler på slutresultater og prompts.
Mikael Lemberg - AI Artist & SVP Products
Mødelokale 6

13:00-13:45
From AI to Authority: Why Al-Generated Content Isn’t Created Equal (EN)
Michal Suski - Head og Innovation | Surfer
Mødelokale 6

14:00-14:45
Gør brug af ChatGPT’s superkræfter (begynder og middelniveau)
Gør brug af ChatGPT’s superkræfter - Få tips & templates med hjem
Vil du gøre dine daglige arbejdesopgaver lettere og hurtigere? Så kom med til min session til AI Day 2023, og bliv superbruger af ChatGPT. Den generative AI som har ændret måden vi laver vores opgaver på.
Passer sessionen til dig?
Du vil få meget ud af denne session hvis du er begynder eller helt ny i ChatGPT.
For at kunne bruge ChatGPT Custom Instructions og GPT Builder, så skal du være ChatGPT Plus-abonnent (20$ pr. mdr.). Men du behøver ikke en konto eller en bruger for udbytte fra sessionen.
ChatGPT Custom Instructions og GPT
I løbet af sessionen ser vi kort på, hvordan ChatGPT fungerer, og mere hvordan du kan give ChatGPT superkræfter (og knivskarpe outputs til dig) med Custom Instructions og GPTs.
ChatGPT Plugins
Jeg vil kort dække brug af plugins, der kan udvide ChatGPT’s funktionaliteter. Plugins der gør det muligt for ChatGPT at hjælpe dig med alt fra at analysere dine dokumenter i realtid eller få feedback på dit website eller bruge ChatGPT til realtids-søgning.
Få ressourcer og rabatkoder med hjem
Der er lidt mere... Alle deltagere kan få templates med brugbare eksempler på prompts, Custom Instructions og GPTs - til brug ud-af-boksen.
Gå ikke glip af denne mulighed for at lære, hvordan ChatGPT kan effektivisere, tidsoptimere og give dig et ekstra lag af professionalisme og kreativitet i din arbejdsdag.
Martin Linde | Informationsarkitekt | SEO Ekspert - Nioba ApS
Mødelokale 4

15:00-15:45
Mastering the Machine: Fra Generisk til Genialt med AI-drevet Content-produktion
I takt med at AI revolutionerer content-produktion, hvordan sikrer vi så, at vores indhold skiller sig ud og positionerer din virksomhed som Thought Leader?
Dette oplæg vil udfordre dig til at tænke over AI's rolle i dit arbejde. Oplev en transformation fra generisk, maskindrevet indhold til genial, menneske-centreret kreativitet, forstærket af AI's kraft.
Dyk ned i de bedste værktøjer, undgå faldgruberne, og lær at skabe indhold, der giver troværdige thought-leader-point på brand-kontoen. Forbered dig på en øjenåbnende session, der vil ændre din tilgang til content-produktion i en AI-drevet æra.
Mikkel Svold | CEO Montanus
Hal B

15:00-15:45
Mini-workshop: Sådan laver du grafik med AI
Kom og oplev en interaktiv workshop, hvor vi sammen udforsker kreativitetens grænser gennem digital billedskabelse. I denne session vil vi gennem deltagerenes kreative forslag skabe unikke digitale kunstværker.
Workshoppen er designet så alle kan bidrage via en Discord server, opsat specielt anledningen. Her kan du vælge at engagere dig aktivt i skabelsesprocessen eller deltage som observatør, stille spørgsmål og lære fra processen.
Vi vil bruge omkring 30-45 minutter på at generere en række billeder, der vil udfordre vores kreative evner og de teknologiske værktøjer.
Aktiv deltagelse kræver en laptop eller smartphone med Discord-appen installeret og en aktiv Midjourney-konto.
Alle er velkomne – både aktive og passive deltagere.
Caféen

16:00-16:45
Få mest muligt ud af Google Bard
Google Bard har slet ikke fået samme opmærksomhed som ChatGPT. Første udgave kom flere måneder efter ChatGPT – og selv Bing nåede at lancere deres Conversational AI søgemaskine inden Google kom på banen.
Men hvor er Google Bard i dag? Hvad er Google Bard særlig god til, og hvordan får du mest muligt ud af Google Bard?
Denne præsentation er til dig, som er nysgerrig efter alternativer til ChatGPT, og på hvordan søgemaskinerne kommer til at integrere AI i søgeresultaterne.
Christian Doelemann-Lassen | Director of Digital Strategi IIH Nordic
Hal B

16:00-16:45
Skalering og AI: Brug Data Scraping til at optimere dine AI resultater
Stefan og Tobias vil præsentere, hvordan de har anvendt OpenAI’s API til at skalere brugen af generativ AI inden for markedsføring og content, herunder vigtigheden af at bruge kontekst til dine prompts for at opnå optimale resultater og forklare, hvordan denne kontekst kan hentes fra enten PIM-systemer eller ved brug af webscraping. Samtidig vil de demonstrere, hvordan man med Python kan automatisere og skalere prompting til mange tusinde hjemmesider i stedet for manuelt at arbejde med en prompt ad gangen.
Stefan og Tobias vil komme med eksempler på, hvordan de har brugt API’en og datascraping skalerbart.
Målgruppen for oplægget:
- Markedsføringsprofessionelle
- Webredaktører
- Content creators med interesse i automatisering
- Dataanalytikere med fokus på webdata
- Virksomheder, der søger at skalere deres webindhold effektivt
Hvad deltagere vil få ud af oplægget:
- En forståelse for vigtigheden af kontekst, når man arbejder med generativ AI.
- Værktøjer og teknikker til at udtrække kontekst fra PIM-systemer og websider.
- En praktisk vejledning i, hvordan man kan automatisere og skalere brugen af AI gennem programmering og dataintegration.
- Indblik i reelle anvendelsescases, hvor denne metode har skabt værdi for vores kunder
- Inspiration til, hvordan man selv kan udnytte teknologien til at forbedre og effektivisere content.
Mødelokale 6


16:00-16:45
Mini-workshop (EN) En guide til research og indhold med Surfer AI.
På denne workshop vil Michal give dig en step-by-step guide til research og udførelse af indhold med Surfer AI.
Michal Suski - Head of Innovation | Surfer
Mødelokale 4

AI Nyheder
Er du vild med kunstig intelligens? Dyk ned i de forskellige emner på vores blog.
Uafbrudt Fremgang: Derfor Bremser AI Ikke Foreløbig
I løbet af de sidste ti år har AI-systemer udviklet sig med en eksplosiv hastighed. Fra...
AI er landet i Hollywood
Berømtheder er begyndt at bruge generativ AI til at tage kontrol over deres egne billeder...
Oh, hil den store AI
Flere sociale kommentatorer og teologer er bekymrede. Er det muligt, at en ny religion kunne...