Tilbageblik på AI DAY 23
En dag med viden, indsigter og masser af inspiration.
På AI DAY 23 samlede vi nogle af de skarpeste sind inden for kunstig intelligens til en hel dag i teknologiens tegn.
DGI-husets lokaler var fyldt til bristepunktet med interesserede fagfolk fra nogle af Danmarks største virksomheder og vi blev bekræftet i, at interessen for kunstig intelligens og dets anvendelse er støt stigende.
- 350 mennesker var mødt op for blive klogere
- 25 oplægsholdere delte ud af deres viden
- 400 kopper kaffe fra Fikumdik blev drukket
- 65 muleposer blev efterladt (de var ellers brand flotte)
AI er kommet for at blive.
Vi går uden tvivl en spændende fremtid i møde, men der er (stadig) meget at lære og udviklingerne tager nye skridt næsten hver dag.
Det stiller krav til virksomhedernes håndtering, ikke blot af værktøjer men også de nyeste etiske og sikkerhedsmæssige retningslinjer.
På AI DAY er vores mål at belyse disse vigtige emner og give en platform for dialog, læring og samarbejde, der vil guide os sikkert og etisk ind i fremtiden med AI.
Vi takker hver og en af jer, der deltog, for jeres entusiasme og engagement.
Vi ser frem til at byde jer velkommen igen!
Vi er dedikerede til at gøre AI DAY til et årligt event og jeres feedback er uvurderlig i denne proces. Derfor har vi samlet en række områder, hvor vi kan gøre AI DAY endnu bedre.
✓ Hands-On Oplæg
Til næste AI DAY planlægger vi at tilføje endnu flere hands-on oplæg, hvor deltagere kan komme til tasterne og dykke meget længere ned i praktiske aspekter af kunstig intelligens.
✓ Specialiserede Oplæg
Kendskabet til kunstig intellings breder sig over en meget stor kam. Nogle er helt grønne på området, mens andre har godt styr på både værktøjer og tenderser. Vi planlægger derfor, at bringe endnu mere specialiseret viden til bordet, ligesom vi vil arbejde på at skabe klare indikationer på oplæggenes niveau og målgruppe.
✓ Klare Beskrivelser
Præcise beskrivelser af oplægsholderne og deres emner er essentielle for den gode konferenceoplevelse. Fremadrettet vil vi sikre, at titler og indhold stemmer overens.
✓ Rum til Interaktion
Vi planlægger at indføre længere pauser og dedikerede networking sessioner for at styrke forbindelser og samtaler mellem deltagere og, ikke mindst, give plads til den ekstra kop kaffe.
✓ Forbedret Logistik
Fra klarere skiltning til bedre styr på temperatur og komfort i lokalerne – vi er opmærksomme på at skabe en behagelig og navigerbar oplevelse for alle.
Det sagde I
“Super event!”
“Microsoft Copilot gav det største indtryk, men jeg lærte mere om, hvordan man laver og træner sine egne GPT’s, hvilke var super relevant”
“Jeg fik øget mit generelle vidensniveau”
“Nogle af oplæggene var simpelthen for langt fra dagens emne, nemlig AI”
“Modtog lidt for mange mails op til eventet. Dog var der rigtig god information”
“Virkelig godt og højaktuelt arrangement”
“Nogle af sessionerne blev meget tekniske.”
“Der må gerne være nogle mere tekniske talks i blandt.”
“Der var meget på programmet og måske knap så meget tid til networking.”
“Godt varieret udvalg af oplæg.”
“Samme lokation. Super nemt hvis man tager toget.”
“Fed måde at servere frokost.”
“Det var super godt, dog må der gerne næste år være et tungere juraspor også.”